Meraba Benim Adım Pankreas

Benim adım Pankreas. İnsanların olmazsa olmaz bir organıyım  öyle yetenekliyim ki şekeriniz yükseldiğinde hormonlarımı salgılar onun vücüdün dengelemesine yardımcı olurum bensiz olmaz bu iş ana kaynak benim insulin diye adlandırdığımız hormonu üreten benim ve bunu kana salgılayarak insanın kan şekerini düşmesinde çok etkiliyimdir.

Sadece kan şekeri dengelediğimi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz ben bir yandan kan şekerini dengelerken diger yandanda kan şekerini yükselten hormonuda salgılıyorum eğer gün olur kan şekeriniz çok düşerse sizin söylemenize gerek kalmadan salgılayıp kana gönderiyorum ve siz bu düşük kan şekeri durumundan kurtuluyorsunuz  tabi bunu sıradan bir olay olarak algılamayın çünkü kan şekeriniz fazla düşerse  beyin için hiç iyi olmaz beyin şekeri enerji kaynağı olarak kullandığını hepiniz biliyorsunuzdur tabikii

birazcık kendimden bahsedeyim size ben  karın boşluğunuzun üst tarafında bulunurum ben boy olarak fazla uzun sayılmam  15 cm civarıyım ben , Genelde 55 gr ile 70 gr agırlıkda değişir agırlıklarımız

Bizler sadece kan şekeri düşüren değiliz tabiki  sizin yediğiniz gıdaların sindirilmesinde de yardımcı oluruz  mesele yediginiz nişantanın,yagların  sindirimleri kolay olsun diye size enzimler salgılarız ve bunlara sindirim emzileri deriz  sırf sizin için her şey siz farkında olmazsanız da bizi yaratan size hizmet etmemiz için yaratmış bizleri ve bu sindirim enzimlerini salgılarız barsaklara bu yagları kolay sindirmeleri için, öyledir bizim marifetimiz  çok marifetliyiz ve önemli görevler üstlenmişiz sizler için

Vücudunuzun önemli organlarındanız bizler ama bazılarının bizlere hakettigimiz degerleri vermiyor maalesef bizleri hor kullanıyor bazılarınız sigara içerek,alkol kullanarak,fazla kilo alarak  bizlerin ölümüne neden oluyor  nasılmı daha açık konuşayım sizinle,pankreas kanserinden bahsediyorum  ne olur bizleri öyle yıpratmayın çünkü bizler var isek sizlerde varsınız eger bizler ölürsek yetersiz bir hale gelirsek bundan en çok siz zarar görürsünüz

Kansere yakalanmış bazı  arkadaşlarım oldu  pankreas kanseri dedik bunlara öyle ciddi yaralandılarki  bu pankreaslar onlardaki kitleler kısa zaman içinde diger komşularada yayıldı ve bulundukları vücütla beraber zamanla yetersiz bir hale geldiler ve sonunda maalesef aramızdan erkenden ayrıldılar

işte bundan dolayı olsa  kıymetli bir organız insanoğlu için değerliyiz bizi alkol ,sigara içerek yıpratmayın sakın, yoksa sonra biz ölürken sizide öldürürüz sizide bitiririz bizler biterken.

işte benim adım pankreas  anlatmaya çalıştım kendimi, anlatabildigim kadar lütfen okursanız yorum yazınız ki vücüdumuz konuşmaya devam etsin....

Share

& Comment

1 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı dizisi ilk defa bu kadar net anladım pankreasın görevlerini çok tşkler

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.