Astım Nedir,Belirtileri ve Tedavisi nelerdir

Astım  hava yollarımızın iltihaplanması sonucu oluşan hava yollarının daralması sonucu gelişen bir hastalıktır.Astım her yaştan insanda görülebilen bir hastalıktır.Astımın nefes darlığıyla kendini gösteren bir hastalıktır.Krizler halinde gelmektedir ama normal günlerde astım hastası sorunsuz bir hayat yaşayabilmektedir.

Astım krizler halinde kendini gösteren bir hastalıktır.Astım genetik özellik gösteren bir hastalıktır.yani ailede astım hastası varsa bu çocukları için bir risk faktörüdür.

Astımın krizi nasıl anlaşılır ?

Astım krizi  nefes darlıgı
Balgam çıkarmada güçlük
Yardımcı kasların solunuma katılması
Hastada deride morlaşma yani siyanöz
Gibi ciddi belirtiler vermektedir.

Astım hastalarında ataklar genellikle geceleri olmaktadır.Sabaha karşı gelişen astım atakları kendini ciddi nefes darlıgı ve öksürükle göstermektedir.Bu durumda astım hastalarını en yakın saglık kuruluşuna ulaştırmak yapılacak en iyi yardım olacaktır.

Astım hastalarında  astım krizini tetikleyen nedenler ?

Soğuk hava,grip ve soğuk algınlıgı gibi bir solunum yolu enfeksiyonu
Ev tozları, polen ve halı tozları gibi faktörler etkili olabilmektedir
Astım hastalarında stres'de astım ataklarını tetiklemektedir.
Alerjide astım için önemli bir etkendir.

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.