Be”del”li Askerlerlik


                                                       Be”del”li    Askerlerlik

Son zamanlarda sıkça duyduğumuz konulardan bir taneside bedelli askerlik,Hükümetin askeri uzun zaman sonra ikna etmesiyle gündeme alınan bedelli askerlik, yasa olarak komisyondan geçti geçmesine ama bedelli için zamanlamanında pek uygun oldugunu düşünmüyorum açıkcası. Terörle mücadelede son zamanlarda agır kayıplar verdigimiz bu dönemde ortaya bedelli askerlik haberlerinin çıkması birçok insan için kabul edilemeyecek gibiydi  ama ne malum ki bir kesim içinde yıllarca bekleniyordu,  paranın sorun olmadıgı bu kesimlerde  askere gitmekte ciddi bi sorun haline gelmişti malesef  ve sonunda  Başbakanımızın açıklamasıyla bedelli askerlik resmen yürürlüğe girdi ve bu bedelli askerlikten gelecek olan 2 milyar dolar kadar olan parayıda  şehit aileri ve gaziler için harcanacakmış. Peki sormak lazım, Şehit ve gazi yakınlarına bu parayı verirlerse onları mutlu edebileceklermi  ?

 Hiç sanmam  neden mi  evladını  kaybetmiş  annelerin acısı parayla hiçbir zaman dinmeyecektir.Eger burdan gelecek parayla  şehit ve gazi yakınlarına yardım yapılacaksa bunu zaten yapmakla hükümlü olan hükümet  bu parayıda onlara verecez diye çıkıp savunmasıda anlamsız geliyor.Sormazlar mı adama  Ya kardeşim sen zaten  Şehitlerimiz ve Gazilerin yakınlarına bakmakla zaten yükümlüsün burdan gelecek gelir olsada olmasada niçin tekrarla burdan gelecek parayı şehit yakınlarımıza gazilerimize  destek olacaz diyorsunuz  zaten olmalısınız ,Oluyorsunuzda  inkarcıda degiliz hükümetimizin yapmış olduklarıda ortada görmek için gözlüğe geren yok.

Ama velakin Halk olarak bedelli uygulamasının yeri ve zamanı olmadıgını düşünüyorum,Son günlerde  Şehit olan bu vatan evlatlarının vatan için dagda sogukda nöbet tutan askerlerimizin  Şahsen ben yüzlerine bakamam  neymiş efendim  benim param var  ben bedelli yapamacam  peki  bedelliler  parayla bedelini ödeyecek peki soruyorum  ya canıyla bedel ödeyen kahramanlarımız ne olacak onların  o canlarıyla ödediği  bedeli  nasıl  parayla hesaplayacaz , ona bir değer biçmeye  ne paramız yeter nede yüreğimiz



Ülkemizde askerlik gibi kutsal saydıgımız  bu görevi  bedelli askerlikle bu kutsallıktan çıkartmayalım .Bugün terör sorunu halen ülkemizde çözünmemiş olarak durmaktadır  bu sebeple bedelliyi gündeme gelmesi ve bedellinin uygulamaya girmesi  pek mantıklı gelmemektedir benim için ama kimbilir  bizim mehmetçiklerimiz için  can  feda olurken,Mehmet beyler içinde  para feda olsun diyenler vardır.Ondan dolayı oda bir ihtiyaç olmuştur e nede olsa  onların ülkeyi kalkındırması lazım para kazanması lazım askere gidip boşa vakit geçirmemeleri lazım  paraları varya zaten onların.Onlar zaten askerligin bedelini ödeyecekler ya 30 bin TL ile  onlarda bedellini ödüyorlar,


Ama seslenmek istiyorum insanlara;
Mehmet bey  parasıyla bedel ödediyse ,  Benim Mehmetçigimin Canının bedelini kim ödeyecek ?
        

                                                     Bilgialem  2011

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.