Yurtdışında Egitim ama Neresi


Binlerce öğrencinin girdigi sınavdan sonra ,sınavdan umutsuz olan arkadaşlarımız için iyi bir alternatiftir yurt dışında egitim, ancak bu konuda oldukça dikkatli olunmalıdır çünkü  bazen ciddi denklik problemleri çıkmaktadır ,eğitim hayatınıza devam edeceğiniz ülkenin eğitim kalitesi,yaşam standartlarıda çok önemli bir konudur.İlk öncelikle almak istediğiniz eğitim konusunda karar kılmanız gerekiyor sonra  bu eğitim almak istediğiniz alanla ilgili üniversiteleri araştırabilirsiniz.Tıp eğitimi almak istiyorsanız dikkat etmeniz gerekecek noktalar şunlardır;

1;yeterli klinik eğitimin verilip verilmediği maalesef birçok balkan ülkesinde ve ortaasyada yeterli tıp eğitimi yoktur dikkatli olunuz
2;uygulama ve pratik imkanları özel olarak sormalısınız gideceğiniz okuldan
3;eğitim dili çok önemli eger gideceğiniz ülkenin ana dili ingilizce degil ise o ülkenin dilinde eğitim almanız en yararlısı olacaktır,çünkü neden mi  klinik yıllarda hastalarla iletişime geçeceksiniz ve bundan dolayı eğer ana dili ingilizce olmayan bir ülkede ingilizce eğitim alırsanız hastalarla iletişimde sıkıntı çekebilirsiniz.
4;Tıp her ülkede zordur bunu unutmayın eger hayalinizde tıp eğitimi almak varsa, bunun zorluğunu baştan bilip kabul etmelisiniz
5;yök denkliğinin olup olmadığını gitmeden araştırınız,ordaki okuyan örgencilerle iletişime geçip görüşlerini alınız.
6imkanınız varsa gidip 1 hafta  üniversiteye kayıt yapmadan görmeniz ve değerlendirmeniz

Eğitimde Ucuz ve Kaliteli Üniversiteler ;
Güney afrika üniversite eğitimi konusunda ciddi yönden fırsatlar sunmaktadır,özellikle tıp ve mühendislik eğitimi için bu ülkeye kesinlikle gidilebilecek ülkeler arasındadır,ülkenin uzaklıgı sizi korkutmasın ama eğitim kalitesi yönünden birçok Ab üye ülkesinden daha kaliteli eğitim verilmektedir bu üniversitelerden bazıları

Wits University
Capetown University
stellenbosh University
Pretoria University
Nelson Mandela University
bu üniversiteleri egitim bakımından karşılaştıracak olursak özellikle  wits ve capetown üniversitesi bizim boğaziçi veya hacettepe seviyesinde olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim sizlere,Güneyafrikanın diger bir avantajı ise ülkede ana dilllerden bir tanesininde inglizce olması yani halk ingilizce konuşuyor olması ve eğitiminde her safhası ingilizce olmasından dolayı ciddi fırsatlar sunmaktadır ve ilk kalp naklide capetown üniversitesinde yapılmıştır.


Macaristan

Macaristanı düşünen arkadaşlar uygun eğitim ordada mümkündür inglizce olarak birçok egitim seçenegi mevcuttur ama benim size macaristan da tavsiye edebileceğim  en güzel üniversiten

szeged university


Amerika
Amerikada egitim almak her öğrencinin hayalidir belki,ama eğitimin ciddi olarak pahalı olması ve herkesin bütçesine uygun olmamasından dolayı bazen zorlu bir ülke olarak karşımıza çıkar,amerikada birçok üniversite dünyada saygın bir yere sahiptir ,Tıp dışı diger dallarda egitim almak kolaydır yanlız tıp gibi bölümlerde eğitim almak veya kabul almak ciddi bir maraton gerektirir

Yorum kısmına Ülke ve Üniversite ismini yazarsanız sizlere tavsiyelerde bulunabilirim,



Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.