Merhaba Benim Adım Kalp. Tanımak İstermisiniz Beni ?

Hep söyleriz kalbim kırıldı,kalbim incildi diye,hiç düşündünüz mü   bu kalp ne işe yarar,İşte Sizler için Kalp Dile geliyor ve Konuşuyor....İşte Kalbimizden Gelen Mektup

Merhaba arkadaşlar benim adım Kalp hep beni anarsınız ama birçoğunuz ne işe yaradığımı pek bilmez kısaca kendimden bahsedeceğim sizlere;

Vücudunuzun Olmazsa olmazlarındanım ben öyle böbrek gibi 2 tane'de deyilim ,yedeklerimde olmayınca benim kıymetimi bilmeyenlere çok ciddi ceza veririm ,benim kıymetimi bilmeyenler kimler diye sorarsanız, bunlar sigara içenler, Önüne ne gelirse yiyenler ve vücudunu düşünmeden yaşayanlar,Öyleki arkadaşlar düşünün bu sigara ve alkol kullananlar benim canımı çok sıkıyor.Neden'mi  çünkü benim için çok önemli olan damarlarımın, tıkanmasına neden oluyor,Bunlar olmayınca nasıl yaşarım ben diye düşünmüyorlar.Bende onlara bu damarlarıma yaptıkları aşırı haksızlıktan dolayı ara sıra uyarı tarzında ağrılarla onları cezalandırırım ama baktım yine olmadı  bu işin sonu  hem beni hem onları üzecektir.

Siz yatar uyursunuz ben ama 24 saat çalışırım sizler için sırf siz rahat edesiniz diye bir'an duraksarsam hemen panikleyip hastaneye koşarsınız anladınız mı şimdi ne kadar önemli bir organ olduğumu.Sizlere beni ben yapan değerlerimden bahsetmek istiyorum.

Saate ortalama  6 litreye kadar kan pompalarım,öyle süratli kan fışkırır ki  evlerinizde musluktan gelen su gibi düşünün ve bu  gönderdiğim kan akciğerlerden gelen temiz kandır yoksa bu oksijensiz kan pompalarsam hemencecik hayatınız tehlikeye girer,ve vücutta ciddi bir asidik ortam oluşur.

Kan bana  sag tarafımdan girer üst kısımdan buna atrium da diyebilirsiniz  atriumlar adeta benim kulakçıklarımdır  sag kulakçığıma gelen kanı bekletmeden hemen sag karıncığıma gönderirim ve akciğere gidip hemen temiz oksijenle bana gelmesini emrederim ve öylede yaparım her zaman.Sonradan oksijenlenen bu kan sol tarafımdan kalbime girer ve girince onu yine bekletmeden sırf sizler için vücudunuza dağıtırım her yere gider bu kan en uç noktanıza kadar.

Beni yaratan böyle yaratmış sizlere hizmet edeyim diye yaratmış milyonlarda hücrenin birleşmesiyle oluştum ben,beyin ana kumanda merkezidir bizde onun etkisine kapılırım ritmimi,basıncımı ve gereken her koordinatı ondan alırım sırf sizlere eksiksiz hizmet sunabilmek için.Sizlere bazı gerçeklerimizden de bahsedeceğim  eğer bu yazı hoşunuza giderse lütfen yorum yazın ve diger organ kardeşlerimizle beraber sizlere sırlarımızdan bahsetmeye devam edelim....

Kalp ( Yani BEN );

.Bir avuç İçi kadar büyüklüğündeyim.
.Dakikada 60 ile 90 arası kasılırım.
.Ortalama dakikada 6 litre kan pompalarım.
.24 saat sürekli çalışırım.
.Kendi hücrelerimi sürekli yenilerim.
.Vücudun en önemli organlarındanım.
.Kalpte kasılma ve gevşeme şekilde kan toplar ve kan pompalarım.
.Sol göğüste bulunurum.
.İnsanlar beni düşünmeden sağlıksız beslenirse,ileride olacakları tahmin bile edemiyorum
.En büyük düşmanın Sigaradır ,Hep onun yüzünden damarlarım tıkanır ayrıca stres, pasif yaşam biçimi bunlarda beni çok etkiler hep üzerler.

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.