Yeni Denklik Yasa Tasarısı 2012


Yök'ün Yeni Yasa taslağında yurt dışı diplomalarında denkliyi konusunda yeni düzenlemeler olacak.İşte İstenen yeni yök yasasında'ki  denklikle alakalı bölüm.

ONUNCU BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Akademik derece ve unvanların denklik işlemleri
MADDE 74- (1) Yabancı ülkelerden yükseköğretimle ilgili alınan akademik derece
ve unvanların denkliği Kurul tarafından belirlenir.

(2) Doktora, tıpta veya diş hekimliğinde uzmanlık veya sanatta yeterlilik unvanını
kazandıktan sonra yabancı ülkelerde doçentlik veya profesörlük unvanını veya yetkisini almış
olanlardan en az iki yıl, bu unvan ve yetki ile Türk yükseköğretim kurumlarına eş değer
yabancı ülkelerdeki eğitim-öğretim ve araştırma kurumlarında sosyal güvenceli olarak
çalışmış olmaları şartı aranır.

(3) Denklik işlemlerinde esas alınacak tanıma, eş değerlilik ve diğer hususlara ilişkin
kriterler Kurul tarafından belirlenir. Eş değerliliğin sağlanabilmesi için gerektiğinde seviye
tespit sınavı, eksik ders tamamlama veya bunların her ikisinin birlikte uygulanmasına karar
verilebilir.

(4) Yurtdışındaki ve Türkiye’deki yabancı yükseköğretim kurumlarının açık öğretim
ve uzaktan öğretim programlarından alınan diplomalara denklik verilebilmesi için Türkiye’de
aynı alanlarda açık öğretim ve uzaktan öğretim programlarının bulunması şarttır.

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.