Ustad Necip Fazıl Kısakürek'den Muhteşem Sözler

Ustad tramvaya biner ve cam kenarında bir koltuğa oturur. Biraz sonra bikaç takım elbiseli adam gelir. bir tanesi: "oradan kalkar mısınız? ben oturacağım"
Üstad: Neden? Sizin ne ayrıcalığnız var?
- ben milletvekiliyim!
Üstad: Ben de MİLLETİM... der

Üstad birgün konferans verirken cezayirli bir öğrenci kalkar ve fransızca olarak üstada " neden osmanlı yıllarca bizi sömürdü neden osmanlı yıllarca bizi sömürge olarak kullandı..." der... Üstad hiç durmadan cevabı sille misali yapıştırır..." eğer osmanlı sizi sömürmüş olsa idi bugün bu soruyu bana fransızca sormazdın... " der...


Üstad birgün mahkeme salonunda savunma yaparken baktı ki hakim anlayacak gibi değil hakima karşı yüksek sesle: bu salondakilerin yüzde ellisi eşşektir... der buna bozulan hakim çabuk sözünü geri al der... üstad bu lafın altında kalır mı?... hemen sözünü geri alır ve " sözümü geri alıyorum bu salondakilerin yüzde ellisi eşşek değildir..


Talebeninin biri "hocam, ALLAH deveyi iğne deliğinden geçirebilir mi" diye sorar. "Geçirir evladım" diye cevap verir üstad. "ne iğneyi büyütür, ne deveyi küçültür. koca dünyayı senin gözbebeklerine sığdırdığı gibi geçirir".


Üstad Necip Fazıl Kısakürek bir gün konferans verirken salonda bulunanlardan birisi kürsüye salatalık fırlatır. Salatalığı eline alan Necip Fazıl salondakilere dönerek:

"- Birisi kimliğini göndermiş, kiminse gelsin alsın" der.

Üstad hapishanede koğuşunda iken aynı koğuşa Nazım Hikmet getirilir,

Nazım Hikmet Üstadı görünce gülerek " sendemi buradasın? Şu haline bak
maymuna dönmüşsün" der...
Üstat, karşısında duran Nazım Hikmet e cevabı yapıştırır...

" Ben de pencereye dönerim... "

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.