Fethullah Gülen’in Kronolojik Hayatı

Fethullah Gülen, resmî nüfus kaydına göre 27 Nisan 1941'de, Erzurum ili, Hasankale (Pasinler) ilçesi, Korucuk köyünde dünyaya geldi. Annesinden 4 yaşında Kur'an öğrenmeye başladı ve kısa zamanda Kur'an'ı hatmetti."Benim ilk Kur'an hocam validemdir Kendi anlattığına göre bana dört yaşımda Kur'an okumayı öğretmiş Bir ay içinde de hatmettiğimi söyler Ben, hatmettiğimi hatırlamıyorum Ancak bütün köylüye yemek verdiler Birisi de bana "Senin düğünün oluyor" dedi Utandım, ağladım"

1946 İlkokula Başladı. Babasının 1949 yılında Alvar Köyü'ne imam olması ve ailesinin oraya taşınması nedeniyle ilkokulu bırakmak zorunda kaldı ve daha sonra dışarıdan tamamladı."İki buçuk sene kadar okuduktan sonra okuldan ayrıldım Babam, İmam olarak Alvar'a gittiği için biz de ailece oraya taşındık. Bir daha da okula gitmedim. Bir ara Korucuk'a gelmiştim. Bu kadın öğretmen beni görmüş ve "Ben seni dördüncü sınıfa geçirdim" demişti. Fakat onun bu jesti de fayda etmedi. Okula gitmedim. İlkokulu daha sonra, Erzurum'da dıştan imtihanla bitirdim."
1951 yılında babası Ramiz Hoca efendi'den Arapça dersler aldı ve hafızlığını tamamladı.
1955 Erzurum'daki Talebelik Günleri
Kurşunlu Camii Medresesindeki Sadi Efendi'nin yanından ayrıldı ve Kemhan Camii yanındaki medresede 6 ay kadar okudu Oradan da ayrıldı ve Taşmescid'e gitti Metruk haldeki Ahmediye Camii'nde kendi imkânlarıyla bir oda hazırlayarak Zinnur adında bir arkadaşıyla oraya yerleştiler Burada Osman Bektaş Hoca'dan ders almaya başladı. Edirne'ye gidinceye kadar hep burada kaldı.
1957 Risale-i Nurlarla tanışma
Erzurum'da talebelik yıllarında Bediüzzaman'ın yanından gelen Muzaffer Arslan'ın sohbetlerine katılması üzerine risaleleri tanır ve bir daha da sohbetlere katılmaktan geri kalmaz Ramazan vesilesiyle Amasya, Tokat ve Sivas taraflarını dolaşarak vaazlar verir ve sohbetler yapar.

1959 Erzurum'dan Edirne'ye Gitti
Erzurum'dan ayrılarak Edirne'ye gitti Edirne'de Hüseyin Top hocanın yardımıyla çevre edindi. Girdiği imtihanları kazandı, ancak askerliğini henüz yapmadığı için 6 Ağustos 1959'da resmen Üç şerefeli Cami ikinci imamlığına tayin edildi. İki buçuk sene Üç şerefeli Cami'nin bir penceresinde kaldı.

1962–1964 yıllarında askerliğini yaptı. 4 Temmuz 1964 günü Dar'ül Hadis camiinde Kur'an Kursu öğretmeni ve fahri imam olarak göreve başladı. Edirne'de 1 yıl geçmişti ki Kırklareli'ne tayin istedi ve 31 Temmuz 1965'te Kırklareli merkez vaizliğine tayin edildi.1966'da İzmir merkez vaizliğine tayin edildi. Bundan ayrı olarak, Kestanepazarı Derneği Kur'an kursunda gönüllü öğreticilik ve belletmenlik yapmaya da başladı.
18/02/1968 yılında görevli olarak (D.İ.B) İlk Kez Hacca gitti.

1971 yılında 12 Mart Muhtırası'ndan önce Kestanepazarı Kur'an Kursu'ndaki görevinden ayrıldı.
1975 yılında Kur'an ve İlim, Darwinizm, Altın Nesil, İçtimaî Adalet ve Nübüvvet isimli konferanslar serisine başladı ve 1976 yılında da devam eden bu konferanslar münasebetiyle İzmir dışında Ankara, Çorum, Malatya, Diyarbakır, Konya, Antalya, Aydın gibi illeri ziyaret etti. 

26/08/1977 yılında İstanbul Eminönü'nde bulunan Yeni Cami'de ilk vaazını verdi.
İlk sayısı Şubat 1979'da çıkan Sızıntı Dergisi'nde başyazıları ve daha sonra orta sayfa yazılarını yazmaya başladı.
İlk sayısı 1 Temmuz 1988 yılında çıkan ve üç aylık periyotlarla yayın hayatına devam eden Yeni Ümit Dergisi’nde başyazılar yazmaya başladı.

İstanbul’da 13 Ocak 1989 yılında Üsküdar Valide Sultan Camii'nde vaazlara başladı. Bundan önce en son 6 Nisan 1986 Çamlıca Cami’n açılışında Miraç kandili dolayısıyla vaaz vermişti. Üsküdar vaazları 1 yılı geçkin süreyle 16 mart 1990 tarihine kadar (62 hafta) devam etti.

 Burada bütün yönleriyle Peygamber Efendimiz’i ve O'nun sünnetini anlattı. Bu vaazlar, daha sonra Sonsuz Nur adıyla 3 cilt halinde kitaplaştırıldı 1989 yılı içinde Üsküdar Valide Sultan Camii'nde haftada bir Cuma günleri toplam 51 hafta vaaz verdi Geri kalan 11 haftalık vaaz 1990 yılı içinde 16 Mart gününe kadar devam etti.

Uzun zamandır kendisini rahatsız eden kalp sıkıştırması nedeniyle 11/06/1997 yılında ABD'ye gitti Ohio eyaletinde anjiyo yaptırdı.

Fethullah Gülen, Dinlerarası Diyalog hareketi kapsamında 9 Şubat 1998 tarihinde Papa II. John Paul ile görüştü.


Gülen, Mart 1999'dan bu yana ABD'nin Pensilvanya eyaletinde bir çiftlikte yaşamaktadır.


Yurt dışında kurulmasına öncülük ettiği okullar
Ana madde: Türk Okulları
Türk girişimciler tarafından Türkiye dışında okul açılmasında Fethullah Gülen'in teşvikleri etkili olmuştur. Yeni Aktüel dergisi tarafından yapılan bir araştırmaya göre Fethullah Gülen'in yönlendirmesi ile 92 ülkede yaklaşık 500 lise veya ilköğretim okulu, 6 üniversite ile çeşitli sayıda eğitim veya dil merkezi açılmıştır. Bu kurumlar aracılığı ile 100.000'den fazla öğrenciye eğitim verildiği tahmin edilmektedir.1 Bu okullarda Türkçe, İngilizce, açıldığı ülkenin resmî dili ve bazen başka dillerde (Orta Asya'da Rusça, Afganistan'da Farsça, Afrika'da Fransızca) eğitim yapılmaktadır.

Üniversiteler

• Qafqaz Üniversitesi [7] (Rektör: Prof. Dr. Ahmet Saniç)
• Kırgızistan Uluslararası Atatürk Alatoo Üniversitesi [8] (Rektör: Prof. Dr. Erol Oral)
• Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi
• Uluslararası Türkmen-Türk Üniversitesi
• Kazakistan Süleyman Demirel Üniversitesi
• Kazakistan Ahmet Yesevi Üniversitesi
• Gürcistan Uluslararası Karadeniz Üniversitesi 

Liseler

• Ayçürök Kırgız Türk Kız Lisesi (Kırgızistan)
• Pioneer Bilim Akademisi
• Talas Kırgız Türk Lisesi (Kırgızistan)
• Muhammed Fatih Koleji (Sudan)
• Kademcay Kırgız Türk Lisesi (Kırgızistan)
İlköğretim okulları
• Brooklyn Amity School

Eserleri
Gülen'in çeşitli konuları ele alan çok sayıda kitap, makale, kaset, görüntülü video ve şiirleri mevcuttur. Eserlerinde, dini öğretisinin etkisini görmek mümkündür ve genellikle kişisel dini felsefe ve bakış açısını konu almaktadırlar. Eserleri başta İngilizce, Arapça, Almanca, İspanyolca ve Rusça olmak üzere değişik dillere çevrilmiştir.
Kitaplarından bazıları:
1. Asrın Getirdiği Tereddütler 1-5, (1983 - 2002)
2. Çağ ve Nesil, (1982)
3. Buhranlar Anaforunda İnsan, (1986)
4. Yitirilmis Cennette Doğru, (1988)
5. Işığın Göründüğü Ufuk, (2000)
6. Fatiha Üzerine Mülahazalar, (1998)
7. İla-yi Kelimetullah veya Cihad, (1996)
8. İnancın Gölgesinde 1-2, (1991 - 1992)
9. Kırık Testi, 1-5, (2002)
10. Kitap ve Sünnet Perspektifinde Kader,
11. Ölçü veya Yoldaki Işıklar 1-4, (1985 - 1992)
12. Sonsuz Nur 1-3, (1993 - (1994)
13. Çekirdekten Çınara, (2002)
14. Mealli Dua Mecmuası, (2000)
15. Fasıldan Fasıla 1-5 (2007)
16. Prizma 1-5

Aldığı Ödüller
1995 – Türk Ocakları Vakfı "Nihal Atsız Türk Dünyası Hizmet Ödülü"
1995 – Mehmetçik Vakfı “Teşekkür Beratı”
1996 – Türk Sanayici ve İşadamları Vakfı (TÜSİAV) “Hoşgörü Ödülü”
1997 - Yazarlar ve Sanatçılar Vakfı (TÜRKSAV) “Türk Dünyasına Hizmet Ödülü”
1997 – Türk Eğitim-Sen “24 Kasım Eğitim Özel Ödülü”
1998 – “Türk 2000'ler Vakfı Ödülü”
1998 – “Hamdullah Suphi Tanrıöver Türk Ocakları Kültür Armağanı”
1998 – “İpekyolu Vakfı Ödülü”
2001 – Türkiye Yazarlar Birliği “Üstün Hizmet Ödülü”

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.