Böceğin Rızkı

Hazret-i Süleyman (a.s.) bir gün, deniz kenarında oturmuşlar idi. Bir karıncanın geldiğini gördü. Ağzında bir yeşil yaprak tutardı. Deniz kenarına ulaştı. Sudan bir kurbağa çıkdı. O yaprağı karıncadan alıp, denize döndü. Karınca geri döndü. 

Karıncadan sordular ki, 
- Bunun hikmeti nedir. 
Karınca cevab verdi ki, 

-Bu deryanın ortasında, Allahü Sübhanehü ve teala hazretleri bir taş halk etmişdir. O taşın içinde bir böcek halk etmişdir. Beni onun rızkına sebeb etmişdir. Ben her gün o nesneyi, ona yetecek kadar rızkı getiririm.

Deniz kenarına ulaşdırırım. Allahü teala hazretlerinin, kurbağa suretinde yaratdığı bir meleği o rızkı benden alır, o böceğe verir. O böcek, Allahü tebareke ve teala hazretlerinin kudreti ile, fasih dil ile söyler ki; 

-Sübhanallah ki, beni halk etdi, deniz ortasında ve taş arasında bana mekan verdi. Benim rızkımı unutmadı. İlahi, Ümmet-i Muhammedi ümidsiz etme!

Kaynak : Dini Hikayeler

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.