Astım tedavisinde 10 pratik yöntem

Astım hastalığı dönemler halinde gelen genellilikle alerjik reaksiyonlar sonucu oluşan solunum zorluğu atakları olarak tarif edebiliriz.Astım hastaları astım krizlerinde oldukça sıkıntılı bir duruma düşmektedirler ,nefes almakta zorluk ciddi olarak kendini göstermekte ve oksijen ihtiyacı oldukça artmaktadır.Ama günümüzde düzenli tıbbi tedavilerle astım krizi önemli ölçüde kontrol altına alınmaktadır.Astım düzenli tedavi edildiğinde günlük hayatı etkilemeyen bir hastalıktır.

Özellikle sonbahar,ilkbahar ve kış dönemlerinde daha sık görülmektedir.Bahar dönemi polenler yönünden oldukça zengin olan bir dönem olduğundan özellikle alerjik astımı olan insanlar için riskli bir dönemdir.Bu dönemde yeşil alanlara daha az gidilmesi alerjiden uzak kalmak için etkili olabilmektedir.

Astım nedenleri ve belirtileri

Astımda en çok görülen belirtiler öksürük,ıslık sesi şeklinde nefes alma,nefes darlığı ve göğüste solunum zorluğuna bağlı olarak çekilme veya yardımcı kaslarında ileri aşamada solunuma katılmasıdır.Birçok astım hastası astım krizlerine sabaha karşı yakalanmaktadır.

Astımı tetikleyen faktörler arasında ise en önemlileri alerjenlerin sebep olduğu yiyecekler,hava koşulları,ilaçlar özellikle aspirin ,parfümler ve diğer kimyasal maddelerdir.Ayrıca alerjiye neden olabilen yumurta, süt,çikolata,balık,deniz ürünleri,fasülye'de bazı astım hastalarında tetikleyici olabilmektedirler.

Günümüzde astım tedavisi çok başarılı bir şekilde yapılmaktadır.Birçok tıbbi astım tedavi yöntemi bulunmaktadır.Astım hastaları yapacakları pratik yöntemlerle astım krizinde rahatlayabilmektedirler.

Astım için 10 pratik yöntem

Bal

Bal astım tedavisinde kullanılan en etkili pratik yöntemlerden bir tanesidir.Balı koklamak bile sizin nefesinizi açıcı bir etkisi olduğunu görmeniz için yeterli olabilmektedir.Solunum kaslarını rahatlatıcı etkisi olan balı bir su bardağına karıştırıp sıcak olarak da içebilirsiniz.Ayrıca bal astım hastalarında görülen artan balgamı önlemede etkili olmaktadır.

İncir

İncir astım tedavisinde sökmesi zor olan balgamın kolay atılması için oldukça etkilidir.Günde alacağınız 3 veya 4 adet incir ile balgam çıkmasını kolaylaştırabilirsiniz.Özellikle sabahları aç karnına alınan incir 2 ay boyunca sürekli alınırsa etkisini daha rahat görülebilinmektedir.

Limon

Astım krizi sırasında bir bardak limon suyu içmeniz çok iyi sonuçlar verecektir.Astım krizinde sizi rahatlatacak olan limon suyu antioksidan özelliği nedeniyle de astım belirtilerini azaltacaktır.

Zencefil

Zencefili bir çay kaşığı çemen ile karıştırıp sonra balında içinde bulunduğu bir su bardağıyla sıcak suda iyice karıştırıp her gün düzenli içtiğiniz zaman bunun muhteşem bir balgam sökücü olduğunu göreceksiniz.

Sarımsak

Sarımsak astım hastalığında oldukça etkilidir.10 diş sarımsağı sütün içinde kaynatıp günde bir kez içerseniz,Astım krizlerinden daha rahat çıkmanızı sağlayacaktır.diğer bir yöntem ise zencefil çayına ekleyeceğiniz sarımsak başlarını da sıcak suyla içerseniz  oda oldukça etkili olmaktadır.

Hardal yağı

Hardal yağı astım krizlerinde nane ile karıştırılıp solunum kasları üzerine sürülürse bu kasların gevşemesini vede daha rahat nefes almamızı kolaylaştırmaktadır.Astım krizlerinde kasılan ve zorlanan solunum kasları için oldukça etkili olmaktadır.

Bakır tas ile su içmek

Bakır vücut için oldukça önemli elementlerden bir tanesidir.Bakır tası ile su içmenizi önermekteyiz özellikle bu yöntem astım ataklarını önlemede etkili olmaktadır.

Som balığı

Som balığı içermiş olduğu yüksek omega 3 yağ asitlerinden dolayı astım tedavisinde etkili olmaktadırlar.Omega-3 yağ asidi akciğere etki ederek astım krizini tetikleyen maddelere karşı daha sağlam bir yapı saglamasına katkıda bulunmaktadır.

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.