Cilt Sağlığı ve Benler, Önemli Ben Çeşitleri

Cilt sağlığı, özellikle keskin geçişli hava koşullarına sahip mevsimlerde (yaz ve kış gibi) ciddi anlamda etkilenir. Olumsuz hava koşulları, ciltte renk değişimlerine dahi yol açabilmektedir. Cilt sağlığına önem gösterilmemesi durumunda, ciltte akne, ben ve benekler oluşabilmektedir. Bunların bazı çeşitleri de cildin yapısında bozulmalara yol açmaktadır.

Ciltte, derinin altına deriye rengini veren renk pigmentleri bulunur. Bir çeşit renk veren hücre olarak adlandırabileceğimiz bu pigmentler, bazen hiçbir sorun yokken değişime uğrarlar. Renk pigmentlerindeki bozulma da ben oluşumuna neden olmaktadır. 

Benler vücutta farklı renklerde çıkabilirler. Kahverengi benler, zararsız benlerdir. Eğer ciltte çok sayıda kırmızı renkte ben oluşumu meydana geliyorsa, tehlike çanlarının çaldığını duyabilirsiniz. Bunun haricinde vücuttaki ben sayısında hızlı bir artış gözlemleniyorsa da, bir tehlike var demektir. Benler herhangi bir kanser hücresi değildirler. 

Ancak fazla olmaları tehlikeli cilt hastalıklarının oluşmasına neden olabilir. Önemli ben çeşitlerine bakıldığında ise tıp dilinde çok fazla çeşit bulunduğunu söyleyebiliriz. Nevüs – Polip – Papül – Makul – Hemanjiom – aktinik Keratoz – Spider Anjioma gibi isimlerle anılan önemli ben çeşitleri, alt kategorilerine de ayrılmaktadırlar. Doğuştan gelen ve sonradan oluşan benler olarak da, iki ayrı gruba ayrılırlar. 

Benler, genel olarak zararsızdır. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi fazla kabarıklık, benlerde hızlı artış, renklerinde anormallik gibi durumlar gözlendiğinde, dermatologların düzenli muayenesi yararlı olacaktır.

Share

& Comment

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

 

Copyright © 2015 bilgido™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.